Home
Info
Foto's
Tuning
3S-GTE Swap
Onderhoud
Multimedia
Links
Contact

De 3S-GE motor die nu in mijn Celica zit heeft er al 235.000 km opzitten. In plaats van de 3S-GE motor te reviseren is er voor gekozen om te gaan swappen naar een 3S-GTE motor. Met andere woorden: de turbomotor uit een GT-Four met 242 pk komt in mijn Celica. Hiervoor heb ik een Japanse GT-Four gekocht in Japan en naar Nederland laten verschepen. 

 

Hieronder staan de verschillende stappen in het proces om de motor uit een (Japanse) GT-Four te swappen naar een ST202:

 

Algemeen

De belangrijkste zaken op een rijtje

 

Foto's

Foto's van de GT-Four die ik van het exportbedrijf kreeg.

 

GT-Four ophalen

Ophalen van mijn GT-Four in de haven van Amsterdam

 

Deel 1: de 3S-GTE motor uit het ST205 chassis halen

De 3S-GTE motor wordt uit het ST205 chassis gehaald

 

Deel 2: de 3S-GTE motor onderhouden

De slijtagedelen van de Turbo motor worden vervangen

 

Deel 3: de 3S-GE motor uit de ST202 halen

De oude 3S-GE motor wordt uit mijn Celica gehaald, zodat de 3S-GTE erin kan

 

Deel 4: de 3S-GTE in het ST202 chassis zetten

De turbomotor wordt in mijn Celica gezet

 

Deel 5: de 3S-GTE motor in het ST202 chassis rijdend maken

De kabelboom verlengen en opstarten.

 

Afvoer van de Japanse GT-Four

Na leeggehaald te zijn is de Japanse auto afgevoerd

 

De 3S-GTE motor gemonteerd in mijn ST202

 

© 2006, 2007, 2008 P Reekers. Om (delen van) de informatie die op deze website staan over te nemen neem dan contact op.
De maker van deze website is op geen enkele manier aansprakelijk voor schade ontstaan door (foutieve) informatie op deze website.