Home
Info
Foto's
Tuning
3S-GTE Swap
Onderhoud
Multimedia
Links
Contact

STRI X-Line SLM White Boost Gauge
 

Gemonteerd op: 01 september 2007

 

Voornamelijk wegens toekomstige tuningsplannen (Turbo motor) heb ik een aantal meters gemonteerd om de motor wat meer in de gaten te houden. Na een oliedruk en -temperatuur meter van het merk STRI heb ik van hetzelfde merk ook een turbodrukmeter gekocht. Deze meter heb ik in het bovenste gat van de meterhouder gezet. De meters hebben een goede nauwkeurigheid, 270 graden bereik, dimmen als je de lichten aan doet en zijn compleet zwart als ze uit zijn.

 

Omdat de turbomotor nog even op zich laat wachten, heb ik wel de meter geÔnstalleerd en de bedrading aangesloten, maar nog niet de vacuŁmslang welke de uitslag op de meter veroorzaakt. Dat kan pas als de turbomotor in mijn Celica zit. Hieronder staat alvast hoe het elektrische gedeelte aangesloten moet worden.

 


De STRI X-Line SLM White Boost Gauge
 

De boost meter wordt geleverd met de volgende aansluit spullen: een draadboom ten behoeve van de elektrische aansluiting en dimmen als de lichten aangaan, een T-stuk om de vacuŁmslang van de auto te splitsen, anderhalve meter drukslang en de nodige aansluit nippels.

 


De inhoud van de verpakking

Zoals gezegd heb ik voorlopig alleen het elektrische gedeelte aangesloten. De draadboom heeft drie draden die aangesloten moeten worden: een rode voor stroom, een zwarte voor aarde (min-pool) en een gele voor signaal van de lichten. De draadboom is echter te kort om aangesloten te worden. Daarom moeten de draden eerst door middel van solderen verlengt worden.

 


Draden verlengt door middel van solderen


Nu kunnen de draden aangesloten worden. Haal wel eerst de minpool van de accu los, veiligheid voor alles. Er zit een grond punt links van de steun voor je linkervoet. De stroom haal ik bij de stoelverwarming vandaan en de dimmerdraad gaat naar het lampje van de sigarettenaansteker. Zie ook het aansluiten van de draden bij de oliedruk en -temperatuur meters.

 


De draden (nog niet zo netjes) weggewerkt achter het dashboard

Ik heb ervoor gekozen om de boostmeter bovenin de meterhouder te doen, omdat deze het belangrijkste is. Daarna komt oliedruk en als laatste olietemperatuur.

 


 

De werkende turbodruk, oliedruk en olietemperatuur meters

Als de turbomotor geswapt is naar mijn GT zal ik dit artikel updaten met de installatie van de vacuŁmslangen, zodat de turbodrukmeter ook waardes aangeeft.

 

Vorige pagina

© 2006, 2007, 2008 P Reekers. Om (delen van) de informatie die op deze website staan over te nemen neem dan contact op.
De maker van deze website is op geen enkele manier aansprakelijk voor schade ontstaan door (foutieve) informatie op deze website.