Home
Info
Foto's
Tuning
3S-GTE Swap
Onderhoud
Multimedia
Links
Contact

TRD gegroefde geventileerde ST205 remschijven (315 mm)
 

Gemonteerd: 24 maart 2009

Bij de swap naar de 3S-GTE motor zijn ook de voorremschijven en -klauwen van de donorauto overgezet. De geventileerde remschijven van de ST205 zijn 315 mm in doorsnede, ten opzichte van de 287 mm van de ST202 schijven een flinke verbetering. Ook zijn de remschijven een stuk dikker.


Vergelijking van de ST205 remschijf (L) en de ST202 super strut remschijf (R)

Het verschil in remkracht is groot, als nu het rempedaal wordt ingedrukt grijpen de remblokken direct in de schijven en remt de auto meteen af. Een jaar na de swap waren de schijven versleten en zijn ze vervangen voor schijven van TRD.
  •   Onderdeelnr.: 43512-ST010, TRD ST205 remschijf rechts, EUR 165,-
  •   Onderdeelnr.: 43516-ST010, TRD ST205 remschijf links, EUR 165,-

Deze hebben als extra voordeel dat ze vier groeven hebben, dit zorgt ervoor dat de warmte en remstof van de blokken altijd optimaal worden afgevoerd.

 


 


De TRD remschijven en -blokken

 

Om de schijven te monteren moeten eerst de voorwielen gedemonteerd worden en de voorkant van de auto opgekrikt. Verwijder de remblokken en demonteer de remklauw door de twee bouten aan de achterkant los te draaien. Druk de vier remzuiger met een beitel of iets dergelijks naar binnen. Haal de oude schijf eraf en plaats de nieuwe. Monteer de remklauwen met 107 Nm en plaats de remblokken terug.


De TRD remschijf gemonteerd

 


De remklauw teruggeplaatst over de remschijf

 

De eerste 500 750 kilometer moeten de TRD remschijven en remblokjes op elkaar inslijten, daarna kan beoordeeld worden of deze beter presteren dan de standaard schijven en blokken.

 

Vorige pagina

© 2006, 2007, 2008, 2009 P Reekers. Om (delen van) de informatie die op deze website staan over te nemen neem dan contact op.
De maker van deze website is op geen enkele manier aansprakelijk voor schade ontstaan door (foutieve) informatie op deze website.